bary, mimo wszystko powinieneś podjechac do serwisu który się tym zajmuje i niech Ci sprawdzą ile masz czynnika , może jest go za dużo ,używke bierz tylko z pewnych rąk , często mają je w serwisach klimatyzacji , drozej ale pewniej i czasami z gwarancją a tak możesz wyrzucić pieniądze w błoto..
Coś buczy przy klimie
Zwiń
X
-
Wracam do tematu, prosze nie miec mi tego za zle :-)
Dzisiaj w akcie desperacji, przeprowadzalem bardzo intensywne nasluchy co to i gdzie to buczy.
I stalo sie, zaczelo buczec jak mialem otwarta maske ( przewaznie wlasnie gdy ja otwieralem jak na zlosc przestawalo :-)
Cos grzebiac, chwycilem za wąz klimy ktory biegnie przy zbiorniku plynu chlodzacego i ustalo...
Co sie okazalo w wibracje wpada element ktory jest na przegrodzie pomiedzy silnikiem a kabina pasazerska, taka jakby puszeczka, do ktroej wchodzi gruba i cienka rurka od klimatyzacji, na rurke przenoszone byly wibracje, i rurka uderzala w jakas tam plastikową oslone, oslone odpowiednio nagialem i jest ok.
Uczulony na ten dzwiek, zasiadlem ponownie w aucie, i jeszcze slysze te delikatne wibracje, pytanie co to jest za element ten z dwiema rurkami ktory jest na przegordzie ??
Czy powinien wibrowac, czy nie ?
Jezeli bedzie potrzeba wrzuce fote, prosze o pomoc
Komentarz
-
-
jest to zawór rozprężny , nie powinien raczej wibrować , może auto po wypadku i jest w jakimś innym położeniu i dotyka do ściany grodziowej ?
jeżeli nie to po prostu sie uszkodził najprawdopodobniej , nie pracuje tak jak powinien . może podjedż do serwisu klimy jeszcze raz i niech go spróbują wyjąć i przeczyścić , przedmuchać , może jakiś opiłek metalu ze spręzarki lub innego miejsca podszedł pod dyszę i nie pozwala jej pracować normalnieO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
no i bylem dzisiaj w ASO, powiedzieli ze prawdopodobnie naderwana jest membrana w tym zaworze, przez to czasami sa wibracje a czasami nie ( kwestia jak sie ulozy ), chyba im uwierzylem, jednak koszt nowej z zalozeniem ..ok 400zl..pytanie czy wymieniac czy probowac naprawaiac ( o ile wogole mozna )
Komentarz
-
-
cholera , chyba coś sporo , potem się zorientuję ile kosztuje cały zawór
[ Dodano: Pią 20 Cze, 08 10:29 ]
już wiem , jeżeli z założeniem i napełnieniem klimy to cena nie jest złaO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Z tą klimą to spadają obroty dlatego że spręzarke do niej napedza silnik i jak stoi na luzie to idzie wieksze obciazenie na silnik i ciezej mu jest i slychac taki dziwny dzwiek no i oczywiscie wieksze spalanie 8)
Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI
Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016
Komentarz
-
-
wracajac do sprawy.
Zawor wymieniony, przy okazji puscicl zawor wysokiego cisnienia na wezu, co powodowalo ubytek czynnika chlodzacego, koszt 40zl, wszystko powymieniane, klima dziala bez zarzutow, a nawet lepiej :-)
Rada na przyszlosc, dobrze sprawdzic szczelnosc zaworow, ktorymi jest napelniana/oprozniana klima, okazalao sie ze za mala ilosc czynnika chlodzacego rowniez moze powodowac takie wibracje zaworu rozpreznego ( ja niestety zawor rozprezny mialem juz kupiony, wiec go zalozylem )
Co istotne nieszczelnosci zaworow do napelniania moze nie wykryc automat do napelniania klimatyzacji, bo gdy jest podlaczony idealnie wpasowuje sie w te zaworki !.
Dzieki wszystkim za rady :-)
Komentarz
-
-
Qba82, przecież to normalne - po zrobieniu serwisu i odpięciu złączek serwisowych sprawdza się szczelnośc zaworków , pianka lub jeszcze prościej stara dobra metodą - śliną ,tak samo jak po pompowaniu kół ,działaja na tej samej zasadzie. jak serwisant tego nie robi to powinien się doszkolić lub wziąść solidniej do pracy po prostu.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Buczenie w nawiewach
Koledzy u mnie występowała bardzo podobna usterka. Od jakiegoś czasu w okolicach schowka (przód) dobiegały nieciekawe odgłosy. Na 1 biegu słychać było jakby coś obcierało o wentylator. Jak dałem klime na maxa to cały przód wpadał w wibrację - wielkie buczenie. Dodam że te same odgłosy występowały we wszystkich trybach ECON czy AUTO - zawsze tak samo. Po lekturze forum postanowiłem dostać się do wentylatora. Odkęciłem 5 śrub - mocowanie schowka, wyciągnełem zasilanie żarówki (światełko w schowku), odkręciłem 2 śruby na dole wentylatora i bez problemu wyszedł wentylator. Okazało się że sprawcą całego zamieszania był liść sporej wielkości który mieszał się w wentylatorze. Po wyciągnięciu intruza wszystko wróciło do normy Nie mam pojęcia jak ten liść się tam dostał , mam nowiutki filtr . Pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz